ER DET NOE SOM IKKE STEMMER?

Reklamasjon

Kontakt oss hvis du vil reklamere på en vare. Les først gjennom reklamasjonsvilkårene for bedrifter og forbrukere. Vi behandler henvendelsen din på hverdager kl. 08:00–17:00, og kommer tilbake til deg innen to hverdager etter at du kontaktet oss.

Varer sendes først i retur etter godkjenning fra oss.

Reklamasjonsvilkår - bedrifter

Vær oppmerksom på at dette er et utdrag av Swevets generelle vilkår for bedrifter knyttet til reklamasjon. Se fullstendige vilkår her.

 

5. Reklamasjon
5.1. Mangelfull, skadet eller ufullstendig leveranse

Hvis leveransen er mangelfull, skadet (av andre årsaker enn transport) eller ufullstendig, kan du reklamere på varen eller ordren til oss. Hvis et legemiddel returneres, blir det destruert og debitert kunde. Dette gjelder også uavhentede pakker og pakker som ikke tas imot og sendes i retur av fraktselskapet til Swevet, samt pakker som sendes i retur på grunn av ufullstendig adresse fra kundens side.

Bedriftskunder bør reklamere snarest, og senest sju (7) arbeidsdager etter mottak.

Først når reklamasjonen er godkjent av Swevet, kan varen returneres. OBS! Reklamasjon betyr at du kontakter oss i henhold til fremgangsmåten nedenfor. Det betyr ikke at du sender varen tilbake til oss før vi har godkjent det.

For at vi skal kunne behandle reklamasjonen, må du kontakte vår kundeservice. Det gjør du ved å sende en e-post til kundeservice@swevet.no med følgende informasjon:

  1. Ditt navn og kontaktinformasjon.

  2. Antall og navn på produktene du vil returnere.

  3. En kort beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder: om varen er mangelfull, skadet av andre årsaker enn transport eller er ufullstendig, og hva som i så fall mangler.

    1. Hvis varen er defekt, trenger vi også, for å forenkle vurderingen, 4–5 bilder der skaden vises tydelig på minst ett av bildene. Sørg også for at hele produktet vises på et av bildene.

  4. Bestillingsnummeret som er knyttet til varen du vil reklamere på. Du kan også legge ved en kopi av ordrebekreftelsen/kvitteringen.

Når vi har mottatt reklamasjon fra deg via e-post med informasjon som angitt over, behandler og utreder vi reklamasjonen så snart som mulig. Hvis vi godkjenner reklamasjonen og du må returnere ett eller flere produkter i den forbindelse, sender vi deg en forhåndsbetalt returetikett som skal benyttes.

Mens du venter på reklamasjonsbehandlingen, kan vi sende deg en ny vare til samme pris som du betalte for varen du reklamerer på. Gi oss i så fall beskjed om dette.

5.2. Transportskade

Alle skader som oppstår under transport, skal reklameres direkte til speditøren. Hvis du ved mottak av leveransen oppdager at den har transportskade, enten på selve produktet eller emballasjen, ber vi deg melde fra om dette på stedet til speditøren ved å notere skaden på følgeseddelen før du kvitterer for leveransen.

Hvis du har fått varen levert under fullmakt (levering uten kvittering), bør du reklamere transportskaden direkte til speditøren ved å kontakte denne. Vær oppmerksom på at meldingsnummer/leveringsnummer må angis ved reklamasjon til speditøren.

Kontaktinformasjon til våre speditører:

DHL: dom.se@dhl.com eller 0771 345 345
PostNord: privat.se@postnord.com eller 077 133 33 10
For at vi skal kunne hjelpe deg med reklamasjonen, kan du også melde fra om skaden direkte til kundeservice@swevet.no eller på telefon +47 23 65 13 60.

Hvis det har oppstått skade, kan du ikke bruke produktet. Det er også viktig at du tar vare på emballasjen, slik at skaden kan undersøkes i forbindelse med reklamasjonsbehandlingen.

5.3. Skjulte skader

Hvis du oppdager skade på leveransen som ikke var synlig før du pakket ut varen, gjelder samme fremgangsmåte som ved transportskade. Det er derfor viktig at du umiddelbart pakker ut og undersøker produktene nøye når du mottar leveransen.

5.4. Retur

Retur av varer til Swevet skal kun skje etter avtale. Når varer returneres, hviler ansvaret for varene på deg som kunde til vi har mottatt dem. Swevet betaler returfrakten ved godkjent reklamasjon. Les mer under avsnittet om reklamasjon.

Returadresse
Swevet AB
Forskaregatan 1D
SE-275 37 SJÖBO, Sverige

Returmåte Returkostnad
Pakke 95 SEK
Pall 795 SEK

 

5.5. Tilbakebetaling ved reklamasjon eller angrerett

For bedrifter gjelder avtaleloven og dermed ikke lov om angrerett. Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer via kreditnota for godkjent produktreklamasjon.

Kunden kan imidlertid måtte vente til varen er mottatt i retur, eller til han/hun har dokumentert at varen er sendt i retur (det som skjer først).

postnord.png DHL.png
{{lineitem.Sku}}
{{lineitem.ProductName}}
{{lineitem.VariantName}} {{lineitem.FormattedPrice}} Ord. pris: {{lineitem.FormattedListPrice}}
Restet fra leverandør - ingen bekreftet leveringsdato Lagervare, tilfeldig tomt - finnes på lager igjen snart Restet fra leverandør - ingen bekreftet leveringsdato Lagervare, tilfeldig tomt - finnes på lager igjen snart Restet fra leverandør - ingen bekreftet leveringsdato Bestillingsvare - bestilles på kundeforespørsel, ikke i ordinært sortiment. Leveringstid kan variere avhengig av tilgjengelighet, estimert leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(er) Restet fra leverandør - ingen bekreftet leveringsdato Bestillingsvare - bestilles på kundeforespørsel, ikke i ordinært sortiment. Leveringstid kan variere avhengig av tilgjengelighet, estimert leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(er) Produktet er utgått
Antall på lager: {{lineitem.StockData.Quantity}}
Handlekurven din er tom ;(
Totalt {{basket.FormattedProductsTotalIncVAT}}
Til kassen