Gjør det enkelt og tilgjengelig
Mennesker er ofte opptatte - både klinikkpersonalet og dyreeierne selv. Markedsføring kan være til hjelp, men den mislykkes hvis det ikke er enkelt for dyreeierne å få tak i de produkter og den pleie som deres kjæledyr trenger. Ta deg tid til å vurdere deres booking- og bestillingsprosesser. Er de så enkle som du ønsker dem? For eksempel, har din klinikk gått over til å tilby muligheten til å bestille online? Hvis ikke, hvordan kan dyreeierne raskt og enkelt betale og få sine kjøp? Finnes det en måte for en dyreeier å komme inn for en kontroll uten å måtte vente i timer på parkeringen? Har du informert klientene dine om de siste retningslinjene for besøk? Et godt rykte sprer seg raskt hvis det er enkelt å få behandling på din klinikk.
Bruk av online shopping
Mange klinikker har gått over til netthandel som en måte å nå eksisterende kunder, nye kunder og for å redusere antall besøk på klinikken. Ved hjelp av data fra klinikkens system kan du målrette spesifikt mot forskjellige dyr og når de sist besøkte. Bruk denne dataen til å opprette en melding om å bestille forebyggende midler mot flått, inkludert en lenke for å kjøpe varen direkte fra deg som deres betrodde veterinær. Sørg for at det er enkelt og smidig å klikke og kjøpe.
Få oppmerksomhet med din blogg
En god plass for ditt markedsfokuspunkt er en blogg. Google liker blogger og de er enkle å dele på ulike sosiale medieplattformer. Kunders etterlevelse øker når de får lettforståelig opplæring. Blogger kan inneholde bilder som hjelper til med å tydeliggjøre viktig informasjon. Eksempler på emner for din klinikkblogg kan være:
- Viktigheten av forebyggende tiltak
- Hvordan fjerne en flått på riktig måte
- Hvilket forebyggende middel er riktig for ditt dyr?
- Å holde flåtter og kjæledyr adskilt
Husk at blogger vanligvis er mellom 300 og 500 ord lange med korte avsnitt og punktlister. Minst én blogg bør publiseres hver måned, direkte på klinikkens nettside.
Månedlige påminnelser på sosiale medier
Tiden er knapp, og det er lett for dyreeiere å glemme hvordan de kan forebygge flåttbitt. Å sende vennlige påminnelser via SMS, e-post og sosiale medier kan være en god måte å minne dine kunder på. På sosiale medier kan du også dele lenker til blogginnlegg for å nå ut til flere.
Hvis du ønsker å nå flere dyreeiere enn bare de som liker siden din, kan du vurdere å markedsføre de månedlige påminnelsene dine eller sette opp en formell annonsekampanje på Facebook.
Opplærende innlegg på sosiale medier
Utdanning er viktig for dyreeiere. Det informerer om helsefarer og farer med flått, samt hvordan man beskytter sine kjæledyr. Blogginnlegg som deles på sosiale medier kan generere diskusjoner og spørsmål blant følgerne. I tillegg til skriftlig informasjon er visuell kommunikasjon viktig. Enkle grafiske innlegg som viser hvilke typer flått som er farligst, kan hjelpe dyreeieren med å forstå når de bør være oppmerksomme.
Klikk på banneret og fyll på med det du trenger hos oss
Referanser
https://www.mwiah.com/our-insights/flea-tick-and-heartworm-marketing